Drodzy Rodzice!
1.Dziś również zaczynamy piosenką "Idzie wiosna". Dzieci uważnie słuchają ,zapamiętują słowa i melodię.
2. Na podstawie poniższego obrazka niech dzieci powiedzą, jakie zwierzątka można zobaczyć wiosną na łące.
Owad ten piękny
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy kropeczki.
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy kropeczki.
MOTYL
Tak jak muchomorek
w kropki mam spódnicę,
nie walczę z muchami,
chętniej zjadam mszyce.
w kropki mam spódnicę,
nie walczę z muchami,
chętniej zjadam mszyce.
BIEDRONKA
Powrócił do nas
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony.
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony.
BOCIAN
Nie liść - a na łące i zielony.
Nie zegar - a cyka, jak szalony!
Nie w stajni - skacze wolny!
Już wiemy - to …!
Nie zegar - a cyka, jak szalony!
Nie w stajni - skacze wolny!
Już wiemy - to …!
KONIK POLNY
On pierwszy do nas
z ciepłych krajów wrócił
i nad polami
piosenkę zanucił.
z ciepłych krajów wrócił
i nad polami
piosenkę zanucił.
SKOWRONEK
Wystarczy, że dojrzy
bociana z daleka –
przerywa kumkanie,
w podskokach ucieka.
bociana z daleka –
przerywa kumkanie,
w podskokach ucieka.
ŻABA
Jest pracowita,
a cały jej trud,
z pewnością docenisz,
jeśli lubisz miód.
a cały jej trud,
z pewnością docenisz,
jeśli lubisz miód.
PSZCZOŁA
Małe zwierzątko,
ale sił ma wiele,
by kopać w ziemi
długie tunele.
ale sił ma wiele,
by kopać w ziemi
długie tunele.
KRET
4. Włączamy dzieciom krótki filmik o zwierzętach mieszkających na łące.
5. W fioletowej książce uzupełniamy strony 54 i 55.
A na koniec zapraszam serdecznie wszystkie dzieci na spotkanie z Panem Miłoszem. Stajemy na dywanie, tak żebyście mieli troszkę miejsca. Rodziców proszę o załączenie filmiku.
Uwaga!!!! Zaczynamy!!!!
Do zobaczenia w środę!
Joanna Jurczak-Sanetra