Drodzy Rodzice pięciolatków!
1) Proszę przeczytać dzieciom poniższy wierszyk i porozmawiać z nimi o tym, czym charakteryzuje się marcowa pogoda:
Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie.
Chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!"
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda,
rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać,
sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?
w białych chmurek tłumie.
Chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!"
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda,
rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać,
sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?
2) Proszę o puszczenie dzieciom piosenek o pogodzie (piosenki można puszczać kilka razy). Proszę o zwrócenie uwagi dzieciom na zmienność pogody w marcu. Proszę odnieść się do przysłowia" W marcu jak w garncu" i porozmawiać o elementach marcowej pogody (deszczu, temperaturze, wietrze, śniegu, zachmurzeniu).
3) Proszę wyświetlić dzieciom poniższy filmik o parowaniu wody (jej obiegu w przyrodzie) Filmik odtworzy się w osobnym oknie.
TASTATATATAT
4) Bardzo proszę o powtórzenie z dziećmi nazw dni tygodnia.
5) Bardzo proszę o uzupełnienie (z dziećmi) w fioletowych książkach stron 48 i 49. Stronę 49 uzupełniają przez cały tydzień rysunkami elementów pogody (przykład na stronie 48).
Dziękuję
Joanna Jurczak-Saneta