Witam serdecznie dzieci i rodziców w piątek!
Dzisiejsze zajęcia poświęcone będą emocjom i tolerancji. Co to takiego są emocje zapytacie? Każde z was na pewno czasami złościło się tupiąc nogami, gdy nie udało wam się ładnie wykonać jakiejś pracy. Odczuwaliście wielką radość, gdy mama ukazała się w drzwiach przedszkola, żeby was zabrać do domu. Smuciliście się w przedszkolu, gdy ktoś inny wziął zabawkę, którą wy chcieliście się bawić. Byliście przerażeni, gdy mama długo nie przychodziła, żeby zabrać was do domu z przedszkola. Emocje to właśnie strach, smutek , radość, złość- to jest to, co czujemy, nasze uczucia. Emocje mogą być pozytywne i negatywne, czyli dobre- te, które lubimy i złe- te, których nie lubimy.
1. Posłuchajcie piosenki o emocjach. "Dziwni goście."
A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania związane z piosenką:
O czym jest ta piosenka?
Co oznacza słowo: emocje?
O jakich emocjach jest mowa w piosence?
Jakie emocje nas "odwiedzają"? Co się wtedy dzieje?
2. Zapraszam do obejrzenia filmików o emocjach.
3. Popatrzcie na obrazki i nazwijcie ukazane na nich emocje. A następnie dokończcie zdania.
RADOŚĆ
Jestem szczęśliwy/szczęśliwa gdy ...........................
SMUTEK
Jestem smutny/smutna gdy .......................
STRACH
Jestem przerażony/przerażona gdy ..........................
ZŁOŚĆ
ZDZIWIENIE/ZASKOCZENIE
Jestem zdziwiony/zdziwiona gdy ...................
4. A teraz filmik utrwalający wiadomości o emocjach.
5. O emocjach opowie Wam również wasz przyjaciel Ubu, pamiętacie go? Posłuchajcie!
6. Wysłuchajcie opowiadania "Piłka dla wszystkich" i odpowiedzcie na pytania.
Co śniło się Frankowi?
O czym opowiadał Adzie?
Jak zachowywali się chłopcy?
Co zrobił ich kapitan?
Kim został Franek na meczu?
Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
Co będzie ćwiczył Franek?
Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?
7. A teraz poznacie bardzo trudne słowo-TOLERANCJA- co ono oznacza?
TOLERANCJA - to szanowanie drugiej osoby, która jest inna niż my. Ma inną fryzurę, inny kolor skóry, inaczej się ubiera, mówi w innym języku, ma inne niż my zdanie na jakiś temat, jest bardzo niska albo wysoka, bardzo szczupła lub bardzo otyła, a może nosi okulary, lub jeździ wózkiem inwalidzkim. Jeśli jesteśmy tolerancyjni, lubimy ją, chcemy się z nią bawić , szanujemy ją.
Posłuchajcie, co o słowie tolerancja mówią same przedszkolaki.
Czy należy wyśmiewać się z kogoś, kto jest gruby, czy jeździ na wózku inwalidzkim?
8. Problem tolerancji bardzo często wiąże się z dziećmi chorymi, niepełnosprawnymi. Proszę obejrzyjcie filmik na ten temat.
9. Każdy z nas jest inny. Różnimy się kolorem oczu, kolorem włosów, zainteresowaniami, kolorem skóry, miejscem zamieszkania, jednak nie jest to ważne, bo wszyscy pragną tego samego: miłości, radości, przytulenia, poczucia bezpieczeństwa.....
Posłuchajcie piosenki "Jesteśmy dziećmi"
9. W fioletowych książkach proszę o zrobienie strony 54.
10. Proszę wybrać baśniowy rysunek i go pięknie pokolorować. Prace oczywiście wysyłamy smsem, bardzo chcę je zobaczyć.
11. Na koniec troszeczkę ruchu, bo temat zajęć nie był łatwy. Zachęcam do wspólnych ćwiczeń.
Dziękuję dzieciom i rodzicom za uczestniczenie w zajęciach, to już na dziś wszystko. Spotykamy się w poniedziałek , w bardzo wyjątkowy dzień, w święto wszystkich dzieci, tych małych i dużych. Pozdrawiam serdecznie
Joanna Jurczak- Sanetra.