Witam serdecznie wszystkie dzieci i rodziców w poniedziałek.
Zaczynamy nowy tydzień naszej pracy. Motywem przewodnim naszych zajęć w tym tygodniu będzie łąka.
1. Zapraszam do wysłuchania piosenki, która będzie nam towarzyszyć przez cały tydzień. Słuchajcie uważnie!!!
Dzieci odpowiadają na pytania związane z wysłuchaną piosenką:
- Kto przybył na łąkę?
- Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
- Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
- Wymień mieszkańców łąki , o których jest mowa w piosence?
2. A teraz poznajcie mieszkańców wiosennej łąki, o których usłyszeliście w piosence.
Konik polny
Pszczoła
Motylek (Motyl Monarcha)
Biedronka
Chrabąszcz (Chrabąszcz Majowy)
4. Po łące oprowadzi Was również skrzat Borówka. Słuchajcie uważnie!
-W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka, i motylek cytrynek?
- Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
-Co to jest barwa ochronna?
Ubarwienie ochronne czyli maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do miejsca życia danego zwierzątka. Ubarwienie ochronne jest charakterystyczne dla takich zwierzątek jak, niedźwiedź polany, konik polny, rzekotka drzewna.
Popatrzcie!!!
Ta żabka ma taki sam kolor jak listek, na którym siedzi. Prawie wcale jej nie widać.
Podobnie jest z niedźwiedziem polarnym, prawie go nie widać na białym śniegu.
6. Odgadnijcie proszę zagadki o mieszkańcach majowej łąki.
7. W fioletowych książkach proszę o zrobienie strony 36 i 37 i 38.
9. A teraz zapraszam na gimnastykę. Dziś zumba dla najmłodszych. Zapraszam do tańca. Spróbujcie koniecznie.
To już wszystko na dzisiaj. Do zobaczenia we wtorek !!!
Pozdrawiam serdecznie
Joanna Jurczak- Sanetra
RELIGIA
Praca dla obu grup
Temat: Jan Paweł II – setna rocznica urodzin.
/ nie ma tego tematu w książce /
Jeżeli jest taka możliwość to proszę o obejrzenie:
Z pamięcią w modlitwie – Agata Grzeszczuk