piątek, 16 kwietnia 2021

UFO

  Witam wszystkie dzieci i rodziców w piątek. Dziś ostatni temat z kosmosu. A więc zaczynamy......


1. Zaczniemy od przypomnienia sobie piosenki, która mam nadzieję, że wam się spodobała.


 

2. Podzielcie teraz na sylaby słowa związane z kosmosem:

rakieta- ra-kie-ta

gwiazdy- gwia-zdy

planety - pla-ne-ty

kosmonauta -ko-smo-nau-ta

księżyc - księ-życ

3. A teraz posłuchajcie zagadki.

Czy to spodek

czy rakieta?

Ufoludek nim ucieka. (UFO)

 

Nazwa ufo powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów " niezidentyfikowany obiekt latający."

Na ufo często mówimy latający spodek.

4.  A teraz posłuchajcie uważnie opowiadania "Ufo".

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek. Z– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął? – Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia. – Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO. – A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą? – Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty. – No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja. Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi. – Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej. – To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia. – Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki. Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać. – Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową! – Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło. W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon. – Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa! – To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia. – A „pa, pa” – to sama wiesz. W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach. – Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą. – No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry. 

 


Rozmowa na temat opowiadania:

  • Co spotkała wróżka Laurencja w parku?
  • Jak wyglądało UFO?
  • Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?
  • Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?
  • Jak zakończyła się ta historia?

5. A teraz przerywnik muzyczny. Posłuchajcie piosenki "Ufoludki na urlopie."


6 . A teraz zachęcam do wykonania pracy plastycznej. Narysujcie UFO tak, jak je sobie wyobrażacie. Każdy według własnego pomysłu.

7. Dla utrwalenia wiadomości obejrzyjcie jeszcze  filmik o kosmosie.



8. Zapraszam na bajkę logopedyczną, odlotowe zabawy oddechowe i piosenkę" Rakietą na księżyc."



9. Na koniec zapraszam na kosmiczną gimnastykę.

 


 


To już wszystko na dziś. Pozdrowienia i uściski dla wszystkich dzieci z oddziału 3-4-latków,  miłego odpoczynku w weekend.

 Do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu.

czwartek, 15 kwietnia 2021

Gwiazdy, gwiazdeczki

 Witam wszystkie dzieci i rodziców w czwartek!

Dziś kolejny temat związany z kosmosem, tym razem zajmiemy się gwiazdami.

1. Obejrzyjcie filmik o tym, jak Ethan obserwuje niebo.


 2. Urządzenia przez które oglądamy niebo to TELESKOP, LUNETA, popatrzcie jak wyglądają.

 

Luneta składa się z soczewek bardzo podobnych do tych w okularach



Niektóre teleskopy i lunety są większe niż dom!

Niektóre teleskopy latają w kosmosie

3. Słońce jest największym ciałem niebieskim (tak czasem nazywamy gwiazdy, planety lub księżyce) w naszym Układzie Słonecznym

Kiedy słońce wschodzi jest..........................

kiedy słońce zachodzi nastaje  ........................... 

Po dniu mamy ................ , a po nocy ....................

4. Oto ciekawostki na temat słońca, posłuchajcie:

  • Słońce jest 109 razy większe od Ziemi
  • Temperatura wewnątrz Słońca może osiągnąć 15 milionów stopni Celsjusza!
  • Temperatura na powierzchni Słońca wynosi 5600 stopni Celsjusza
  • Słońce jest w centrum Układu Słonecznego i wszystkie planety orbitują (krążą) wokół niego
  • Słońce jest bliżej ziemi niż jakakolwiek inna gwiazda
  • Światło słoneczne dociera do Ziemi w ciągu ośmiu minut. Czyli gdyby Słońce nagle zgasło (co jest niemożliwe) to dopiero po 8 minutach zrobiło by się ciemno
  • Słońce jest 330 000 razy masywniejsze niż Ziemia

 

5. Zapraszam do obejrzenia filmiku  o słońcu i planetach.


 

6. Zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego o księżycu.


 

7. Posłuchajcie wiersz Doroty Gellner "Gwiazda."

Gwiazda z miną uśmiechniętą

tupie w górze złotą piętą.

Bez latarki i bez świeczki

chodzi nocą na wycieczki.

Chodzi, chodzi aż do rana,

no i świeci sobie sama!

 

Co robi gwiazda?

Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?

 

8.Zapraszam do wykonania prostej pracy plastycznej. Proszę obejrzeć filmik. 

9. Zapraszam do obejrzenia bajki o śwince Peppie w kosmosie.


10. Na koniec poćwiczmy


 


środa, 14 kwietnia 2021

LOGOPEDYCZNA GRA KÓŁKO – KRZYŻYK

 

Witajcie J Dziś mam dla Was LOGOPEDYCZNĄ  GRĘ  KÓŁKO – KRZYŻYK 

Kółko i krzyżyk narysujcie/wyklejcie np. na nakrętkach plastikowych lub po prostu ulepcie z plasteliny(potrzebne są 3 sztuki kółek i 3 sztuki krzyżyków). Zasady gry: za każdym razem, gdy oznaczamy wybrane pole symbolem O lub X nazywamy jednocześnie znajdujący się na nim obrazek. Wygrywa ta osoba, która pierwsza będzie miała swoje 3 symbole w linii poziomej, pionowej lub po ukosie. Plansze należy wydrukować lub narysować.




 Powodzenia.
Aneta Nasiłowska

Chcę być kosmonautą

 Witam wszystkie dzieci w środę i zapraszam na zajęcia!

1. Na początku wyruszamy  na wycieczkę w kosmos. Zapraszam do obejrzenia filmiku.


2. Popatrzcie uważnie jak wygląda strój kosmonauty. 

 



3. A teraz wysłuchajcie piosenki  o kosmosie, którą już znacie.



4. Posłuchajcie,co wasi rówieśnicy mówią o kosmosie. 

 

5.  Zapraszam do obejrzenia bajki o tym, jak Reksio i Bolek i Lolek zostali kosmonautami. 



Może i wy kiedyś zdecydujecie się na taki zawód?

6. A teraz czas na kosmiczną gimnastykę. Zapraszam do wspólnych ćwiczeń.


 


7. Posłuchajcie piosenki o małych ciałach niebieskich.


 

8. Na koniec zapraszam do malowania. 

 



 

Do zobaczenia w czwartek! Pozdrawiam dzieci i rodziców!


Religi

Temat:  Jestem przyjacielem

1.      Jeżeli jest taka możliwość to proszę o  otworzenie tych  linków:

 




i wysłuchanie piosenek

2.      Następnie proszę o zrobienie w książce tematu 40 ( strona 44 ).  

 W razie  pytań służę pomocą. Mój meil: aga.pilka@gazeta.pl lub  przez librusa czy  messengera.

Z pamięcią w modlitwie  - Agata Grzeszczuk 



wtorek, 13 kwietnia 2021

Zajęcia logopedyczne

 

Kochani na dziś mam dla Was takie propozycje ćwiczeń:

.      Posłuchajcie wierszyka/piosenki dźwiękonaśladowczej „Ko, ko, ko – gdacze kurka”. Śpiewajcie razem, naśladujcie dźwięki, odgadujcie zagadki! 

https://www.youtube.com/watch?v=MgRtUFStT_8

.

3.      Jeszcze jedna propozycja. Zakręć kołem i powiedz, jakie odgłosy wydają zwierzęta?

kołem i powiedz, jakie odgłosy wydają zwierzęta

 

Dzieciaczki oprócz tych zabaw wykonujcie ćwiczenia ze swoich zeszytów.

 Powodzenia.
Aneta Nasiłowska

Wyprawa w kosmos!

 Witam wszystkich przedszkolaków we wtorek i zapraszam na zajęcia o kosmosie.

1. Zapraszam do ponownego wysłuchania piosenki "Zielone ufoludki".


2. A teraz kolejna piosenka o kosmicznej żabce.

3. A teraz bardzo uważnie obejrzyjcie filmik edukacyjny o kosmosie i postarajcie się jak najwięcej z niego zapamiętać. 


4. A teraz zobaczcie jak można zrobić kosmos w słoiku.


 5. A teraz zapraszam na zabawę ruchową "Wyprawa w kosmos". Zapraszam do wspólnych ćwiczeń.


6. A teraz zapraszam na zabawę logopedyczną związaną z kosmosem.


7. Zapraszam na kosmiczne zabawy.


8. Zapraszam do kolorowania. 




9. Żegnamy się piosenką, którą wszyscy na pewno dobrze znacie.


To wszystko na dziś. Zapraszam do oglądania filmików i zapamiętywania informacji. Cieplutko ściskam wszystkie dzieci z młodszej grupy. Pa, pa, pa, do jutra.


poniedziałek, 12 kwietnia 2021

Zasypianka z ufoludkiem

 Witam serdecznie wszystkie dzieci w poniedziałek. Tematy zajęć w tym tygodniu będą związane z kosmosem. Wspólnie udamy się więc w kosmiczną podróż. Serdecznie zapraszam..... Jeden, dwa, trzy i zaczynamy ......


1. Posłuchajcie na początku piosenki o ufoludkach.

Popatrzcie jak wygląda ufoludek.



A tak wygląda ufo.



2. A teraz zapraszam na spotkanie z Paxim. Kto to? Dowiecie się , jak obejrzycie filmik.


3. Proszę rodziców o nauczenie dzieci krótkiej rymowanki o ufoludkach. 


Ufoludki, ufoludki

to zielone, małe ludki.


Dzieci mówią rymowankę raz cicho, a raz głośno.

4. A teraz bardzo proszę rodziców o odczytanie dzieciom opowiadania, a dzieci proszę o to, aby uważnie słuchały.

 Opowiadanie A. Onichimowskiej

Zasypianka z ufoludkiem

 Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jako ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana...zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne. Co robisz? spytał Ogon. Próbuję uruchomić te rakiety. Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. Odlatujemy! zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi...Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. Wielki ze mnie naukowiec mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

 A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Jak się nazywał ufoludek?

Jak się nazywało jego ufo?

Gdzie przyleciał Egon?

Skąd przyleciał?

Czy był on duży, czy mały- względem nas, ludzi?

Jak Egon opisał olbrzyma?

Z czym Egon pomylił trampki?

Co wyjaśnił mu Ogon?

Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?

 

5. A teraz popatrzcie jak narysować ufoludka. Może z pomocą rodziców spróbujecie narysować takiego stworka i wy.


 A może sami narysujecie ufoludka według własnego pomysłu???

6. A teraz zapraszam do obejrzenia filmiku o ufoludkach, które ratują Katowicę przed zanieczyszczeniami. 


7.A teraz zapraszam na gimnastykę. Odrobina ruchu bardzo się przyda.


8. Na końcu zamieszczam karty pracy do wykorzystania oraz pracę plastyczną "Astronauta"

 >>> Karty pracy <<<

Do dzieła moi kochani!!!! 

 

Religia – 12 kwietnia

Temat:  Nie gniewam się i wybaczam innym.

1.      Proszę o przeczytanie dziecku opowiadania:

Dzisiaj w przedszkolu był smutny dzień. Wszystko zaczęło się od kłótni o zabawki. Dziewczynki chciały bawić się w dom i być mamami dla lalek. Ula od razu zabrała dwie najładniejsze nowe lalki i powiedziała:

– Ja będę mamą bliźniaków.

Zuzia też chciała się bawić ładną lalką i zrobiło jej się bardzo smutno, że obie zabrała Ula. Pobiegła więc szybko do półki z zabawkami i chwyciła wózek.

– To ja zabieram wózek i będę nim jeździła – powiedziała nadąsana.

– Ale wózek nie jest ci potrzebny, skoro nie masz lalki, a ja muszę wziąć moje na spacer! – zawołała Ula

 – Oddaj mi wózek!

– Dam ci wózek, jak ty dasz mi jedną lalkę – odpowiedziała Zuzia.

– Nie mogę, bo to moje bliźniaki! – zawołała Ula.

– To ja nie oddam ci wózka, bo go pierwsza wzięłam – kłóciła się dalej Zuzia.

Obok na dywanie dzieci wcale nie bawiły się grzeczniej. Julka i Kacper właśnie opowiadali o swoich zwierzątkach.

– Mój Psotek to najmądrzejsze zwierzę na świecie! – zawołał Kacper.

– Moja Kicia też jest bardzo mądra i potrafi prosić o jedzenie – odpowiedziała Julka.

– Ale mój piesek jest lepszy i ładniej prosi o smakołyki.

– Nieprawda, to kotki są ładniejsze i wszystko robią lepiej! – zawołała Julka.

Po czym oboje zrobili gniewne miny i odwrócili się do siebie plecami.

2.      Proszę o rozmowę z dzieckiem:

– O co pokłóciły się Ula i Zuzia?

– Dlaczego Julka i Kacper pogniewali się na siebie?

Ula i Zuzia pokłóciły się i nie mogły zgodnie bawić się lalkami.

– Co powinny zrobić Zuzia i Ula, żeby zapanowała między nimi zgoda?

Kacper i Julka pogniewali się na siebie i nie chcieli ze sobą rozmawiać.

 Co musieliby zrobić Julka i Kacper, żeby zacząć ze sobą rozmawiać?

 

3.      Praca z książką ( temat 39 )- strona 43

 

 W razie  pytań służę pomocą. Mój meil: aga.pilka@gazeta.pl lub  przez librusa czy  messengera.

Z pamięcią w modlitwie  - Agata Grzeszczuk