piątek, 29 maja 2020

Niby tacy sami, a jednak inni




Witam serdecznie dzieci i rodziców w piątek!

Dzisiejsze zajęcia poświęcone będą emocjom i tolerancji. Co to takiego są emocje zapytacie? Każde z was na pewno czasami złościło się tupiąc nogami, gdy nie udało wam się ładnie wykonać jakiejś pracy. Odczuwaliście wielką radość, gdy mama ukazała się w drzwiach przedszkola, żeby was zabrać do domu. Smuciliście się w przedszkolu, gdy ktoś inny wziął zabawkę, którą wy chcieliście się bawić. Byliście przerażeni, gdy mama długo nie przychodziła, żeby zabrać was do domu z przedszkola. Emocje to właśnie strach, smutek , radość, złość- to jest to, co czujemy, nasze uczucia.  Emocje mogą być pozytywne i negatywne, czyli dobre- te, które lubimy i złe- te, których nie lubimy.

1. Posłuchajcie piosenki o emocjach. "Dziwni goście."


A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania związane z piosenką:

O czym jest ta piosenka?
Co oznacza słowo: emocje?
O jakich emocjach jest mowa w piosence?
Jakie emocje nas "odwiedzają"? Co się wtedy dzieje?



2. Zapraszam do obejrzenia filmików o emocjach.






3. Popatrzcie na obrazki i nazwijcie ukazane na nich  emocje. A następnie dokończcie zdania.




RADOŚĆ


Jestem szczęśliwy/szczęśliwa gdy ...........................


SMUTEK

Jestem smutny/smutna gdy .......................

STRACH

Jestem przerażony/przerażona gdy  ..........................

ZŁOŚĆ

 Jestem zły/zła gdy ................


ZDZIWIENIE/ZASKOCZENIE


Jestem zdziwiony/zdziwiona gdy ...................


4. A teraz filmik utrwalający wiadomości o emocjach.




5. O emocjach opowie Wam również wasz przyjaciel Ubu, pamiętacie go? Posłuchajcie!


6. Wysłuchajcie opowiadania "Piłka dla wszystkich" i odpowiedzcie na pytania.



Co śniło się Frankowi?
O czym opowiadał Adzie?
Jak zachowywali się chłopcy?
Co zrobił ich kapitan?
Kim został Franek na meczu?
Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
Co będzie ćwiczył Franek?
Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?

7. A teraz poznacie bardzo trudne słowo-TOLERANCJA- co ono oznacza?

TOLERANCJA - to szanowanie drugiej osoby, która jest inna niż my. Ma inną fryzurę, inny kolor skóry, inaczej się ubiera, mówi w innym języku, ma inne niż my zdanie na jakiś temat, jest bardzo niska albo  wysoka, bardzo szczupła lub bardzo otyła, a może nosi okulary, lub jeździ wózkiem inwalidzkim. Jeśli jesteśmy tolerancyjni, lubimy ją, chcemy się z nią bawić , szanujemy ją.
 Posłuchajcie, co o słowie tolerancja mówią same przedszkolaki.


Czy chłopcy z opowiadania byli tolerancyjni?
Czy należy wyśmiewać się z kogoś, kto jest gruby, czy jeździ na wózku inwalidzkim?


8.  Problem tolerancji bardzo często wiąże się z dziećmi chorymi, niepełnosprawnymi. Proszę obejrzyjcie filmik na ten temat.






9. Każdy z nas jest inny. Różnimy się kolorem oczu, kolorem włosów, zainteresowaniami, kolorem skóry, miejscem zamieszkania, jednak nie jest to ważne, bo wszyscy pragną tego samego: miłości, radości, przytulenia, poczucia bezpieczeństwa.....
Posłuchajcie piosenki "Jesteśmy dziećmi"






9. W fioletowych książkach proszę o zrobienie strony 54.

10. Proszę wybrać baśniowy rysunek i go pięknie pokolorować. Prace oczywiście wysyłamy smsem, bardzo chcę je zobaczyć.















11. Na koniec troszeczkę ruchu, bo temat zajęć nie był łatwy. Zachęcam do wspólnych ćwiczeń.


Stajemy teraz naprzeciwko mamy i  zapraszamy mamusię do tańca "Nie chcę cię ...."


Dziękuję dzieciom i rodzicom za uczestniczenie w zajęciach, to już na dziś wszystko. Spotykamy się w poniedziałek , w bardzo wyjątkowy dzień, w święto wszystkich dzieci, tych małych i dużych. Pozdrawiam serdecznie 
Joanna Jurczak- Sanetra.







Galeria: Bajki i Baśnie [Aktualizacja: 2020-06-04]



















czwartek, 28 maja 2020

Ż jak żubr



Witam wszystkie dzieci i rodziców w czwartek!

Dziś zajęcia będą poświęcone literce: ż Ż.

1. Zaczynamy od obejrzenia filmiku o literce ż Ż- małej  i wielkiej.



2. A teraz nazwijcie obrazki rozpoczynające się na literkę ż


Ż jak ...........................

Żyrafa

Żuraw (rodzaj dźwigu)

Żółw

Żonkil

Żelazko

Żmija

Żniwa

Żołnierz

Żuk (owad)


 3. Zapraszam do wysłuchania krótkiej piosenki o literce ż.


 4. A teraz proszę ozdobić  literkę Ż według własnego pomysłu (w kwiatki, kropki, paski, gwiazdki, dinozaury, może być tęczowa itp.). Czekam na oryginalne prace!!! Mam nadzieję, że mi je pokażecie!!! Czekam z niecierpliwością!!!


5. Zapraszam do obejrzenia filmiku utrwalającego alfabet. Czy pamiętacie jeszcze inne literki, które już poznaliśmy?



\
6. W różowych książkach proszę o zrobienie stron:68, 69,70, 71.

7.  A teraz zapraszam na gimnastykę z Pipi. 



To już wszystko, co przygotowałam dla Was na dzisiejsze zajęcia. Zapamiętajcie literkę ż i słowa, które się na nią zaczynają. Korzystajcie z pięknej pogody i dużo czasu spędzajcie na podwórku, tylko bezpiecznie. Widzimy się jutro, czyli w piątek. Pozdrawiam wszystkich, do zobaczenia jutro!!!!
Joanna Jurczak- Sanetra.

środa, 27 maja 2020

Zawody naszych rodziców



Witam wszystkie dzieci i rodziców w środę!!!

1. Dziś zaczynamy od wierszyków o zawodach. Posłuchajcie ich uważnie.



2. A teraz rozwiążcie kilka zagadek o różnych zawodach. Być może usłyszycie o zawodzie, który wykonuje Wasza mama lub Wasz tata.




3. A teraz posłuchajcie piosenki o zawodach.


4. Przed wami karta pracy. Przyjrzyjcie się jej uważnie. Nazwijcie zawody, które rozpoznajecie.




5. A teraz poznamy różne zawody i miejsca pracy z profesorem Szymonem.
6. A teraz posłuchajcie bajki o zawodach.


6. A teraz proszę zadać dzieciom  następujące pytania:

Jaki zawód wykonuje Twoja mama ?
Jaki zawód wykonuje Twój tata?
Jaki zawód chciałbyś/chciałabyś ty wykonywać w przyszłości?

7. Proszę wybierzcie jedną z kolorowanek i ją pomalujcie.  Prace jak zwykle przysyłamy do Pani, a Pani zamieszcza je na blogu.

>>> do druku <<<                  >>> do druku <<<


>>> do druku <<<                  >>> do druku <<<

>>> do druku <<<                  >>> do druku <<<

>>> do druku <<<                  >>> do druku <<<




8.W fioletowych książkach proszę o zrobienie strony: 52,53.


9. A teraz gimnastyka z mamą i tatą.



To już kochane dzieci wszystko na dzisiaj. Spotykamy się już jutro. Czekam jeszcze z niecierpliwością na Wasze  prace do naszego bloga. Proszę zmalujcie coś jeszcze. Są dzieci, które dawno mi nic nie przysłały, więc troszkę mi smutno.  Pozdrawiam wszystkich serdecznie, do jutra. Pa, pa, pa, pa, macham do Was. Wy też pomachajcie do mnie.

PS Zachęcam do obejrzenia ciekawej bajki  o koronawirusie.





RELIGIA

 

Grupa O A (p. Asia Jurczak – Sanerta )
Temat: W sklepie
1.      Proszę o rozmowę z dzieckiem:
- czy byłaś/eś kiedyś w sklepie?
- co można kupić w sklepie?

2.      Praca z książką ( temat 31 )

3.      Proszę o powtórzenie z dzieckiem rymowanki:

Do sklepu idziemy,
4.   gdy coś kupić chcemy.


Grupa O B ( p. Asia Skwierczyńska )
Temat: Jezus ze mną spotkać się chce, do swego stołu zaprasza mnie.
1.      Proszę o przeczytanie dziecku:  

Ludzie, którzy się kochają, spotykają się przy stole, aby wspólnie spożywać posiłek. Chcą dzielić się tym, co mają, ze swoją rodziną, przyjaciółmi, bliskimi. Kiedy mamy swoje urodziny, imieniny zapraszamy rodzinę, przyjaciół. Przygotowujemy im coś specjalnego do  jedzenia. Chcemy,  żeby nie byli głodni, ale cieszyli się razem z nami. Podobnie zaprasza nas Jezus do swojego stołu i mówi do nas ,, Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje''. Jezus pragnie, abyśmy jedząc Jego chleb, byli coraz lepsi, szczęśliwsi i radośni. Aby być bliżej nas Jezus zamieszkał w białym chlebie. Ten chleb nazywany jest hostią. Ludzie wierzący w Jezusa słyszą Jego zaproszenie, dlatego przychodzą do kościoła i przyjmują Jego Ciało, pod postacią białej hostii. To spotkanie nazywamy komunią świętą. Kto chce dobrze przygotować się do takiego spotkania z dobrym Jezusem, musi Go najpierw poznawać na katechezie, spotykać się z Nim na modlitwie w domu, przychodzić do Niego w każdą niedzielę do kościoła i słuchać z uwagą Jego słów., które mówi do nas przez czytane Słowo Boże. 

2.      Proszę o zrobienie tematu z książki (strona 88 – 89 ), kto nie ma papieru lub bibuły może pokolorować.
 W razie  pytań służę pomocą. Mój meil: aga.pilka@gazeta.pl lub jak Ktoś ma kontakt przez messengera.
Z pamięcią w modlitwie  - Agata Grzeszczuk